
Csomagolási újrahasznosítás és fenntarthatóság a CBD-iparban
|
|
Olvasási idő 4 perc
|
|
Olvasási idő 4 perc
TARTALOM
A CBD természetes erényei miatt csábító, de mi a helyzet a csomagolás ökológiai hatásával? A fenntartható kezdeményezések és az ipari ellentmondások között a csomagolás központi kérdéssé válik. A Mama feltárja a CBD-ipar környezeti hatásának csökkentésére szolgáló alternatívákat.
Miközben gyakran beszélünk a jólétről és a természetről, a csomagolás néha az első ellentmondás a CBD világában. Egyes márkák azonban újrahasznosított papír tasakokkal vállalják a környezetbarát jelleget. Ezeket egyre gyakrabban használják a hagyományos műanyag zacskók helyettesítésére.
Ezek a gyakran komposztálható vagy FSC tanúsítvánnyal rendelkező tasakok jó kompromisszumot kínálnak a termékvédelem és a környezetvédelem között. A papír erős, átlátszatlan és légmentes, kukoricakeményítőből vagy biofóliából készült védőréteggel. Ráadásul a növényi alapú tintával történő megszemélyesítés megerősíti elkötelezettségüket.
Ennek a megoldásnak azonban megvannak a maga korlátai:
Ez az alternatíva tehát jól kidolgozott logisztikát és vásárlótudatos fogyasztást jelent. Ha egy ökológiailag felelős márkát és papírzacskókat választ, akkor a termékeket gyorsan kell elfogyasztania, és a CBD-t száraz helyen kell tárolnia.
Egyes márkák, mint például a Mama Kana, más utat választottak: az üveget, esztétikai, védő és ökológiai tulajdonságai miatt. Az üvegedény egyike azon kevés csomagolástípusnak , amely minőségromlás nélkül a végtelenségig újrahasznosítható. Tökéletesen védi a CBD virágokat és a gyantákat az oxigénnel, a fénnyel és a nedvességgel szemben. Még az olcsó CBD virágainkat is üvegedényben tartjuk.
A Mana Kana nem csak egy címkét ragaszt az üvegekre: a design tartós, újrahasználható fedelekkel, kézzel készített esztétikával és a hulladék mennyiségének korlátozásához igazított méretekkel. A befőttesüveg aztán újra felhasználható valami más tárolására , átalakítható dísztárggyá vagy akár fűszeres dobozzá.
Nyilvánvaló, hogy az üvegnek logisztikai költségei vannak, mivel nehezebb szállítani, ami azt jelenti, hogy a szállítási költségek az átlagosnál magasabbak lehetnek.
A vape tollak és más eldobható eszközök gyakran műanyagból, lítiumból, fémből és elektronikus áramkörökből készülnek. Ezeket a termékeket nem lehet újrahasznosítani vagy újratölteni. Ezért egyes kormányok vadásznak rájuk, hogy betiltsák az értékesítésüket.
A teljesen eldobható logika ebben az ágazatban azért vonzó a fogyasztók számára, mert könnyen használható, diszkrét és vonzó árú. A vapes tollak visszanyerésére vagy újrahasznosítására azonban még nem alakult ki rendszer. Néhány kezdeményezés van kialakulóban, a márkák visszaváltási rendszereket vagy újratölthető újratölthető CBD vape tollak fém vape pensek cserélhető patronokkal.
Az etikus csomagolás nem csak a csomagolásról szól. A címke és a csomagolás is hozzájárul a fenntarthatóbb CBD-termékhez. Egyes márkák ma már növényi alapú tintákat és biológiailag lebomló ragasztókat használnak, hogy korlátozzák a CBD ökológiai hatását.
A legszigorúbb márkák még levehető címkézési vagy gravírozási rendszereket is kínálnak a szennyező ragasztóanyagok kiküszöbölése érdekében. Ezek a döntések magasabb szintű elkötelezettségről tanúskodnak, ami a tájékozatlan fogyasztó számára gyakran láthatatlan, de a CBD-iparban sokat számít.
Zsebkendőpapír, kartondobozok, szalagok, szórólapok, képeslapok, illatos tasakok stb. A CBD márka csomagolásáról számtalan módon gondoskodhatunk. Mindezek az apró részletek azonban növelik a termék ökológiai lábnyomát.
A rendezetlen, helyi, újrahasznosítható vagy újrafelhasználható csomagolás sokkal nagyobb ökológiai értékkel bír. Azok a márkák, amelyek visszatérnek az áramvonalas stílushoz, és a csomagolásuk életciklusának átláthatóságára összpontosítanak, pontokat szereznek (az anyagok eredete, a fogyasztás utáni kezelés, az újrahasznosítási csatornák).
Az olyan márkák, mint a Mama Kana, világosan megértették, hogy a tároló hozzájárul a márka üzenetéhez és imázsához. A fogyasztók pedig egyre világosabban látják a teljes fogyasztásukat. Az etika és az ökológia a CBD-iparban nem korlátozódik a marketingszavakra, hanem már a termék átvételekor kifejezésre jut.